Botox mot mina kråksparkar

Uppdatering: Klicka här för information om Botox samt före och efter bilder från mina botoxbehandlingar mot kråksparkar och rynkor i pannan.

botoxBotox enligt Fass:

Botox är ett muskelavslappnande medel som injiceras i antingen muskler, urinblåsans vägg eller djupt in i huden. Det verkar genom att delvis blockera nervimpulser i de muskler som injicerats och minskar kraftiga sammandragningar av dessa muskler”Jag provade Botox för några år sedan runt mina ögon. Det tog några dagar innan jag kunde se resultat, men vilket resultat det blev. Ögonen öppnades upp, blicken blev piggare och klarare och jag såg på det hela mycket gladare och yngre ut. För mig satt effekten i ca 5 månader så det var absolut värt några minuter av lätta stick i ansiktet.

För de som frågar mig om det blir bäst med Botox på kråksparkar eller Restylane säger jag absolut Botox. Restylane kan i bland flytta runt lite under huden och har man otur så kan det lägga sig som små små minikulor, inte fint.

Endel är oroliga för att de ska få hängande ögonbryn vilket helt hänger på att den som administrerar Botox är utbildad och professionell. Om det ”läcker ut” till andra muskler än avsett är detta just vad som kan hända. Skulle detta hända är en liten tröst att de musklerna som det läcks till inte fått full dos och kommer att återgå till det normala fortare än de muskler som Botoxen var avsedd för. Det tål att sägas igen. Låt endast någon som är ordentligt utbildad få komma i närheten av ditt ansikte med en spruta muskelavslappnande medel eller ”fillers”.

Går du och funderar på om du skall prova Botox eller har du kanske redan gjort det?

Ställ gärna frågor eller berätta om dina upplevelser.

Kram från Tess

PhotoCredit

4 reaktioner på ”Botox mot mina kråksparkar

  1. Hej Tess, och tack för svar!
    Vad bra, då blir det absolut Akademikliniken.
    Jag är nervös för att det ska känna obehagligt och bedövat, men det gör det kanske inte?
    Har tyvärr ovanan att pressa tänder och läst o funderar på botox i käkmuskeln, men det känns läskigare.
    Jag har tipsat om din blogg, så bra inspiration och råd!
    Kram Berit

    Gilla

    1. Hejsan Berit!
      Vad roligt att du bestämt dig, du kommer garanterat att bli jättenöjd med Akademikliniken för de är proffs.

      Jag tycker inte det känns mycket alls när man får botox, själva kanylen (nålen) är så väldigt tunn att den knappt märks.

      För mig brukar det ta ca 4-5 dagar innan jag kan se resultatet. Det smyger sig fram så pass långsamt att rätt som det är blir man jätteförvånad när man ser pigg och fräsch ut. 🙂
      Det känns inte alls obehagligt. När jag fått botox mot kråksparkarna kan det kännas lite lite ”stumt” runt ögonen men den känslan är så svag att jag inte lägger märke till den längre efter några dagar. Man blir absolut inte bedövad utan känseln finns kvar i huden. Det är bara själva muskeln där under som bedövas.

      Det skulle vara jätte roligt att få höra hur det gick när du är klar.

      Kram från Tess

      ps Vad roligt att du tycker bloggen ger inspiration. Det gör mig faktiskt jätteglad.

      Gilla

  2. Hej!
    Vad kul med en så fin inspirerande blogg av en ”vuxen” tjej; ) själv närmar jag mig 45…. Jag ska prova botox o restylane om några veckor. Vad bra att du blev nöjd. Använder du det fortfarande?
    Jag undrar vem som är bäst i Stockholm att gå till, har själv tänkt gå till akademikliniken.
    Vänliga hälsningar Berit

    Gilla

    1. Hejsan Berit!
      Vad spännande att du ska prova botox och restylane, jag tror du kommer att bli jättenöjd. Jag tycker att resultaten man får av botox är fantastiska, ser helt naturligt ut. Jag bor inte i sthlm så jag gick till en klinik utanför storstaden men allt jag hört om Akademiklimniken gör att jag bestämt kan säga att du kan känna dig helt trygg. Jag har väninnor som har gått dit och resultaten har varit helt perfekta. Det är ett bra tag sedan jag fick botox och restylane sist så det börjar bli dags snart. Ska bli underbart att få känna sig så pigg och fräsch igen.
      Kram från Tess
      ps. är det något du undrar över så är det bara att fråga. ds

      Gilla

Kommentera

