Hårolja: Matrix – Biolage exquisite oil

Matrix hårolja

Mitt hår började förändras för runt 5 år sedan. Från början hade jag väldigt tunna strån men de har börjat bli tjockare och ändrat färg.

När hår börjar förlora pigment får det mer märg och blir då grövre. Jag har fortfarande brunt hår (4 grå strån har jag hittat) men det har definitivt blivit tjockare vilket ju bara är positivt om man ger det extra omsorg. Jag brukar ju säga att det mesta blir bättre när vi åldras och det här med håret är ju ett gyllene exempel.

matrix_exquisite_oil

De senaste månaderna har jag använt Exquisite oil från Matrix och jag älskar det.
Den här oljan går att använda som förbehandling innan schamponering eller efterbehandling. Fungerar i vått och torrt hår men jag föredrar att använda det i torrt då jag upplever den som ”tyngre” i vått hår.
Gör håret mindre frissigt och lent som silke (nästan).
Oljan har en ganska stark blomdoft som jag personligen tycker jättemycket om men den försvinner ganska fort ur håret.

En liten nackdel för mig har varit att mitt hår är mer benäget att bli statiskt när jag haft mössa på mig men det är ju inte hela värden och inte går jag med mössa året runt.

Jag gillar den här oljan skarpt, tycker den är prisvärd, räcker länge och kommer absolut att köpa den igen.
Jag drar av ett plus för mössproblemet. 🙂

plusplusplusplus

Finns att köpa hos ex bangerhead.se för 139kr

Kram från Tess

Kommentera

