Jag tänker flytta ut i öknen

Jag är ju en sådan person som försöker vända det mesta till något positivt t.e.x,  är det riktigt bitande kallt ute kan jag bli glad för att det visade sig att min nya tröja är jättevarm, ni förstår nog vad jag menar.

Ett av mina stora problem är det här med vatten. Jag älskar att bada, gå ute i regnet, plaska med gummistövlar i en vattenpöl, men att dricka vatten, nä. Tycker det är så förbenat tråkigt, känns nästan som jag slösar bort tid när jag står där och försöker tvinga ner ett glas med vatten. Sedan så tycker jag faktiskt inte att det är speciellt gott heller.

På Appstore hittade jag en app som skulle hjälpa till att ha koll på just vattenintag, toppen tänkte jag. Ytterligare en app som kan underlätta mitt liv. Men nähä, mitt operativsystem på telefonen är för gammalt. Jäkla jailbreakade telefon.

Försökte vända på problemet och upptäckte att jag har en unik egenskap. Jag kan överleva på minimala mängder vatten, nu gäller det bara att hitta något som kan gynnas av mina nyfunna talanger och så slog det mig. Jag kan bo i öknen. Jag skulle fungera som en mänsklig kamel därute på sandvidderna, vilken strålande idé. Fan vad bra jag är. Hmmm, undrar om det finns wifi och botox drop in därute?
Det löser sig nog.

kamel

Kram från Tess

2 reaktioner på ”Jag tänker flytta ut i öknen

Kommentera

