E.L.F – Bra och dåliga produkter

Ifall du skulle ha missat; E.L.F (Eyes Lips Face) är ett lågprismärke med varierande kvalitet.

Nagellack hos E.L.F

E.L.F NagellackE.L.F NagellackE.L.F NagellackE.L.F NagellackE.L.F NagellackE.L.F Nagellack

  • I skrivandes stund har de 7 olika glitterlack som skiljer sig åt i kvalitet avsevärt. T.e.x Colour Fairy Dust var helt ok för mig medan Golden Goddess var en tjock smet.
  • 28 nagellack där vissa har bra täckning andra inte, vissa chippar fort andra inte. Med tanke på det låga priset på 28 kr för en full storleks flaska tycker jag inte det spelar så stor roll. E.L.F har ofta rea med allt från 40%-70% så passa på att köp upp alla nagellack då och fort, de går åt som smör i solsken under rea. Jag köpte alla deras nagellack under en rea och de flesta var helt ok baslack att ha hemma eller ge bort till någon yngre tjej. De rear just nu ut 5 utgående lack för ca 10kr/styck.

Rekommenderar jag att köpa? Ja, under en rea. Tänk på att kvalitén varierar både på flaskorna, penslarna och själva lacken.

Läpp-produkter hos E.L.F

E.L.F Mineral Moisturising Lip TintE.L.F Mineral Moisturising Lip TintE.L.F Mineral Moisturising Lip TintE.L.F Mineral Moisturising Lip TintE.L.F Mineral Moisturising Lip Tint

  • Mineral Moisturising Lip Tint tycker jag om. Flagar inte på läpparna utan gör dem mjuka. Innehåller lite pigment så de är inte täckande. Färgen på läpparna stämmer bra överens med färgerna på sidan. 8 nyanser för ca 38kr /styck.

Rekommenderar jag att köpa? Ja

E.L.F Studio Matte Lip Color

  • Studio Matte Lip Color är ett matt läppstift som har en tendens att torka ut läpparna och flagar. Innehåller inte mycket läppstift i förpackningen. Färgerna är ok.

Rekommenderar jag att köpa? Nej

E.L.F LipstickE.L.F Lipstick

Rekommenderar jag att köpa? Nej

Foundation och Färgad Dagkräm hos E.L.F

E.L.F Flawless Finish FoundationE.L.F Flawless Finish FoundationE.L.F Flawless Finish Foundation

  • Flawless Finish Foundation har jag provat i nyansen buff. Färgen är hemsk, som grå-gul lera och konsistensen är tjock som lera.

Rekommenderar jag att köpa? Nej

tm1E.L.F Tinted Moisturiser Spf 20E.L.F Tinted Moisturiser Spf 20

  • Tinted Moisturiser Spf 20 har jag inget positivt att säga om. Risken att du blir gul eller orange är stor när produkten oxiderar.

Rekommenderar jag att köpa? Nej

Puder produkter hos E.L.F

E.L.F Mineral BoosterE.L.F Mineral BoosterE.L.F Mineral BoosterE.L.F Mineral Booster

  • Mineral Booster är helt ok för priset du betalar, 53kr. Jag har provat nyanserna Sheer och Tinted. Nyansen Sheer är lite missvisande då jag tycker den har en rosa underton. Ser naturlig ut och jämnar ut hudtonen fint. Jag har använt både en rundad kabuki borste och en med platt topp. Applicerar du med en platt kabuki borste får du skaplig täckning. Rundad kabuki för en lättare och naturligare look. Jag föredrar att använda en rundad till den här produkten.

Rekommenderar jag att köpa? Ja

Ögonbrynsprodukter hos E.L.F

E.L.F Eyebrow Treat and Tame

  • Eyebrow Treat and Tame med dubbla funktioner. Den vårdande sidan vet jag inte vad den skall göra för nytta. Jag har inte märkt någon skillnad på mina ögonbryn. Själva ”mascara” delen känns klumpig. Borsten är för stor och det kommer upp för mycket klet som man måste torka bort innan man kan måla ögonbrynshåren. Jag har provat färgen Dark som blir fin på mina mörka ögonbryn, nästan lite guldig. Priset är ca 40kr.

Rekommenderar jag att köpa? Ja, om du står ut med att torka bort klet från borsten varje gång du skall använda den vilket kommer att resultera i att den snabbt tar slut.

Sammanfattning

Det här var bara ett axplock ut E.L.F´s sortiment. Det ÄR ett lågprismärke och man får därför vad man betalar för men det finns några produkter som kan vara värda att köpa just med tanke på det låga  priset. Prenumerera på deras nyhetsmail så får du information om kommande reor. Innan du beställer något kan du leta efter en recension på MakeupAlley.

Kram från Tess

Kommentera

