Plocka inte sönder dina ögonbryn

Det är inte alltid lätt att följa modet. Ena månaden är det pixie frisyrer som gäller och nästa månad långa Kardashian svall. Likadant är det ju med ögonbryn dock inte lika extrema svängningar. Personligen har jag alltid föredragit fylligare bryn men visst, erkännas ska det väl att jag också gjort mig skyldig till allt från ”spermiebryn” till ständigt förvånade bågar. Brrr, jag ryser bara jag tänker tillbaka på mina synder.

Ögonbryn genom tiderna

Att plocka för mycket gör vi oss nog alla skyldiga till och med risk för att få ögonbryns-skallighet på äldre dagar.
Jag har ett litet knep för att undvika överplock och det har fungerat strålande för mig, kanske kan det göra det för dig också.

Ögonbrynskniv

Ögonbrynskniv

En ögonbrynskniv är ett otroligt smart litet verktyg. Den rakar bort även de minsta strån genom att lyfta upp dem och sedan skära av, snyggt, prydligt och framförallt inget överplockande. Att forma och ansa blir otroligt enkelt och går väldigt fort. Jag formar hela mina bryn med ögonbrynskniv och plockar enbart strån som befinner sig långt från brynen. Billigt, enkelt, garanterat bra resultat och framför allt ingen skallighet i framtiden.

Ett 3-pack ögonbrynsknivar går att köpa på Kicks för 60kr

Kram från Tess

Kommentera

