Shiseido Benefiance Pure Retinol Instant Treatment Eye Mask – Recension

Första gången jag hörde talas om ”Shiseido Benefiance Pure Retinol Instant Treatment Eye Mask” blev jag eld och lågor. Hade det verkligen kommit en produkt med tillräckligt mycket retinol att den skulle visa resultat? Enligt mig så är svaret ja.

Det är ju inte varje dag man stöter på en mask som är till för partiet under ögonen. Vi kan börja med att kika på själva förpackningen.

shiseido_eye_mask

En kartong innehåller 12 individuellt och lufttätt förpackade par ”ögonlappar”. Smart förpackning som gör att resterande produkt inte förstörs av syre eller solljus. Varje par ligger på en liten platsbricka och är genomdränkta med produkten. När man lyfter upp ögonlapparna ligger det kräm kvar på brickan och den kan man ju också använda istället för att bara slänga.

Ögonlapparna trycker man försiktigt dit under varje öga. På grund av hur blöta de är så sitter de utan problem kvar. 15 minuter ska de sitta kvar och under tiden kan man mycket försiktigt klappa lätt under ögonen för att få igång blodcirkulationen. Sedan är det bara att ta bort lapparna och allt är klart. Jag skulle rekommendera att man använder masken 2-3 ggr i veckan.

Resultaten jag fått har varit genomfuktad hud under ögonen och mer spänst. Ögonen ser piggare och fräschare ut.

Jag skulle inte rekommendera den här ögon masken till personer under 40 då jag inte tycker att man ska använda anti-age produkter så tidigt.

Första gången jag köpte Shiseido´s ögon mask var den jätte svår att få tag i inom landgränsen men nu finns den lite överallt.

Kommer jag att köpa ”Shiseido Benefiance Pure Retinol Instant Treatment Eye Mask” i framtiden? Ja

Betyg av 5 möjliga  

Inköpsställen: eleven.se, Åhlens, Kicks, NK m.m

Pris: ca 625kr

Kram från Tess

Kommentera

