Easy Going Minerals från svenska Palina

Jag har fått prova en mineralfoundation, pressad i färgen ”Barcelona” från Palina. Pressad mineral foundation brukan ha en benägenhet att lägga sig i mina rynkor men den här smälte in riktigt fint i huden. Jag applicerade den med Palinas egen kabukiborste i hylsa.

Palina Mineralfoundation

Den känns skön och irriterar inte huden och mattar ner t-zonen bra men när det kommer till täckning så upplever jag den som väldigt lätt täckande.

palina_foundation_test_01

Här har jag testat på min hand. Höger sida är med foundation och vänster utan. Jag föredrar ett naturligt resultat så för mig funkar det men vill man ha en bättre täckning så kan man nog bli missnöjd. Jag tror att det här blir en foundation att ha i väskan och använda som ”touch up” under dagen över en flytande foundation, kanske en bb-kräm.

Kommer jag att köpa Easy Going Minerals i framtiden? Kanske

Kommer jag att köpa Kabukiborsten i framtiden? Nej, jag räknar med att den håller länge

Betyg av 5 möjliga   för Kabukiborsten

Betyg av 5 möjliga  pluss_halv för Easy Going Minerals

Inköpsställen: Palina.seåterförsäljare

Pris: Foundation 395kr, Kabukiborste 325kr

Kram från Tess

edit: Efter ha promenerat i full vintermundering när det är 7+ grader ute, med svetten droppandes i ansiktet och till min förvåning så satt min foundation kvar när jag kom hem, har jag höjt betyget med ett halvt plus.

Kommentera

