Pantene PRO-V Youth Protect 7 – recension

Anti-age produkter för håret

I slutet av februari skrev jag om ett guldigt paket från Pantene som jag vann hos FrökenRosa och nu är det dags att recensera.

pantene_youth_protect_review

Jag tvättar mitt hår varannan till var tredje dag och har använt de här produkterna varje gång sedan 27 februari. Mitt hår kan väl beskrivas så här: färgat chokladbrunt, många tunna strån som på grund av åldern (42) börjar kännas grövre och även risiga och frissiga. Det brukar kännas ganska torrt och livlöst.

För mitt hår har Youth Protect 7 produkterna faktiskt varit det bästa jag provat hittills. Håret har blivit mjukt, fylligt och liksom ”studsigt”. Det ser friskt och glansigt ut. Jag är verkligen jätte nöjd med resultatet.

Så här säger Pantene själva vad produkterna ska tillföra och jag håller med

  1. Öka fylligheten
  2. Ger strålande glans och lyster
  3. Släta ut frissighet och ostyriga grå strån
  4. Återfukta håret
  5. Reparera slitage
  6. Skydd mot kluvna hårtoppar
  7. Stärka håret mot håravfall och brutna hårstrån

Allas hår är ju så väldigt olika men jag hoppas att någon kan få samma resultat som jag för mitt hår har blivit så väldigt fint nu.

  • Youth Protect 7 Shampoo, ca 41kr
  • Intensive Rejuvenating Conditioner (balsam), ca 59kr
  • Youth Protect Conditioner, ca 41kr
  • Fibro Reinforcing Spray, ca 42kr

Betyg av 5 möjliga 

hjarta

Kram från Tess

Kommentera

