Vichy Liftactiv Serum 10 – Recension

Jag började använda Liftactiv serumet runt den 28 februari i år. Den har fått ingå i min morgonrutin före fuktgivande krämer. Jag avbröt testet lite tidigare än vanligt på grund av de problem som uppstod.

vichy_liftactiv_serum_10

Jag har problem med att lägga min foundation över serumet, det bollar upp sig till små vita kulor i ansiktet. Det här är ett ganska vanligt problem när man använder den här typen av serum därför föredrar jag att använda dem till natten istället.

Fördelar

  • Bra flaska som inte släpper in ljus
  • Lätt att dosera och inget kladd tack vare pipetten
  • Diskret doft som försvinner fort *
  • Ger huden ett fräscht skimmer som piggar upp ett trött ansikte
  • Då jag inte kan använda den under min makeup i ansiktet kommer jag att använda den i dekolletaget istället och där både känns den skön samt ger en lätt uppstramande effekt.

Nackdelar

  • Blir till små bollar, kulor under min flytande och min fasta mineralfoundation
  • ”Inom 10 minuter upplevs rynkorna mindre tydliga” Jag har inte upplevt den effekten
  • Priset 369 kr tycker jag är lite högt då den lovar mer än den tillför

Kommer jag att köpa Vichy Liftactiv Serum 10 i framtiden? Nej

Betyg av 5 möjliga pluss_halvför användning i ansiktet enligt anvisningar

Betyg av 5 möjliga för användning i dekolletaget

*
charlie_approved

Inköpsställen: Apoteket

hjarta

Kram från Tess

En reaktion på ”Vichy Liftactiv Serum 10 – Recension

Kommentera

