Avène XeraCalm A.D – Recension

Då jag är med i BeautyClubs testpanel har jag under några veckor använt Avène XeraCalm A.D Balm och Cleansing Oil.

Först lite kort om vad det här är för produkter.

Rengöringsoljan och balmen (kroppslotion) passar i stort sett alla. De riktar sig speciellt till torr och eller känslig hud både hos vuxna, barn och spädbarn. Hud med klåda orsakad av torrhet, irritation eller hormoner rengörs och återfuktas mycket varsamt. Balmen lindrar och lugnar klåda och rodnad.

eau_thermale_avene_recension

Vad tycker jag då om Avène XeraCalm A.D produkterna?

Som vanligt så är det ju alltid lite tråkigt att tvätta sig med produkter som är väldigt bra för huden då de alltid är parfymfria men det får man ju stå ut med eftersom de är det av en anledning. Rosa hallondoftande fluff kan man ju löddra in sig med under en ”spa-kväll” någon gång i veckan.

Nästan efter varje dusch får jag en vansinnig klåda och små knottror på benen och baksidan av överarmarna. Det har t.o.m varit så extremt att jag gått ut mitt i vintern på balkongen i bara handduken då kylan stillar klådan.

Avène XeraCalm A.D rengöringsoljan gör mig inte helt fri från klåda men den är väldigt mycket mindre är den brukar. Jag märkte också att ju med jag använde rengöringsoljan desto bättre blev jag över hela kroppen. Efter ungefär en veckas användande upplevde jag huden mindre stram direkt efter duschen.

Avène XeraCalm A.D balmen har hjälpt mig oerhört mycket. Den omedelbara effekten är att klådan och stramheten lindras. Precis som med rengöringsoljan märkte jag att huden blev bättre och bättre ju mer jag använde produkten.

Kommer jag att köpa Avène XeraCalm A.D Cleansing Oil och Balm i framtiden: Ja

Betyg av 5 möjliga: 

Pris ca 229-239

Inköpsställen: Utvalda apotek

edit: Jag vill lägga till att det fungerar utmärkt att raka sig med tvättoljan. Har provat både ben och privatare områden utan problem.

hjarta

Kram från Tess

En reaktion på ”Avène XeraCalm A.D – Recension

Kommentera

