Farväl min fina vän

Det har varit tyst här i bloggen under några dagar då jag tagit farväl av en mycket fin vän.

I vår kultur är vi så långt från döden att den skrämmer oss att vara nära.
Jag är verkligen glad  att jag ändå var där även efter min vän dött för det var så fridfullt och stilla. Alla tecken på  ålder och smärta var borta, huden var helt slät och läpparna hade en litet leende. Det var vackert.
Det är med glädje men också saknad jag önskar min vän en underbar resa och ses igen, ja det gör vi ju i framtiden.

ros

Kram från Tess

En reaktion på ”Farväl min fina vän

  1. Vi möter alla som vi tycker om efter döden. Även om vi är rynkiga och ”fula” Tycker inte att vi behöver så många preparat för att ändå stråla. Men, ok, kanske något litet.

    Gilla

Kommentera

