Vichy Liftactiv – Recension

Den 28 februari började jag använda följande produkter:

  1. Vichy Liftactiv, Serum 10 – Separat recension hittar du här
  2. Vichy Liftactiv, Uppstramande Dagcreme
  3. Vichy Liftactiv, Serum 10 Eyes & Lashes

Vichy Liftactiv – Recension -     1.Vichy Liftactiv, Serum 10     2.Vichy Liftactiv, Uppstramande Dagcreme     3.Vichy Liftactiv, Serum 10 Eyes & Lashes

Liftactiv serumet recenserade jag separat då jag avbröt testet i förtid. Här kan du läsa mer om varför.

Liftactiv Serum 10 Eyes & Lashes

Vad Vichy säger:

GLOBAL VÅRD TILL ÖGONOMRÅDET OCH ÖGONFRANSARNA

Formuleringen syftar till att målriktat bekämpa tecken på åldersrelaterade förändringar: rynkor och brist på elasticitet. Fransarna blir mer flexibla och får förnyad glans.

KRAFTFULL OCH MILD FORMULERING
LIFTACTIV SERUM 10 EYES & LASHES är baserad på Serum 10s effektfulla formulering med en koncentration på 10 % av växtextraktet Rhamnose. Dessutom består LIFTACTIV SERUM 10 EYES & LASHES av ultra fina mikro-pärlor och ceramider.

Vad Tess tycker:

Det här är en produkt som känns sval, lätt och skön på huden runt ögonen. Jag tycker om den och har heller inga problem att lägga makeup över produkten. Min hud runt ögonen och även ögonen är väldigt känsliga men Eyes & Lashes har inte gett någon irritation. Det här med att man ska smörja in ögonfransarna också tar ingen extra tid så varför inte. Jag kommer absolut köpa Liftactiv Serum 10 Eyes & Lashes när min flaska tar slut.

_________________________________

Vichy Liftactiv, Uppstramande Dagcreme (För torr hud)

Vad Vichy säger:

VEM ÄR DET TILL? För kvinnor över 40 år med torr till mycket torr hud

– Uppstramande vård till kvinnor 40+

– Används i ansiktet och på halsen varje morgon.

– Utan parabener. Den hypoallergena formuleringen är testad på känslig hud under dermatologisk kontroll. Berikad med thermalskt källvatten från Vichy.

Vad Tess tycker

Mild och otroligt skön för en torr och känslig hy. Huden blir len som sammet och torrhetsrynkor mjukas upp omedelbart. Jag har provad dagkrämen för torr hud så den är lite fetare men går in i huden på ett par minuter. För mig kommer den att kännas för tung under sommarhalvåret, därför byter jag nog till den för normal/kombinerad hud då.

Doften är densamma som de övriga produkterna i serien, mild och behaglig. Kan det vara sandelträ? Gott luktar det i alla fall, me like. 🙂

__________________________

Kommer jag att köpa Liftactiv Serum 10 Eyes & Lashes i framtiden: Ja

Betyg av 5 möjliga: 

Pris 349kr

Inköpsställen: Apoteket

Kommer jag att köpa Vichy Liftactiv, Uppstramande Dagcreme i framtiden: Ja, för användning under höst/vinter

Betyg av 5 möjliga: pluss_halv

Pris 289kr

Inköpsställen: Apoteket

hjarta

Kram från Tess

Kommentera

