Rynkfri på 7 minuter – Athena 7 minute lift – recension

Garanterat rynkfri på 7 minuter, är det verkligen sant? Ja.

Athena 7 minute lift håller allt de lovar men det finns problem på vägen.

Rynkfri på 7 minuter – Athena 7 minute lift – recension

Jag tror vi börjar med resultatet direkt då det är häpnadsväckande.

Bilderna ovan har jag tagit med min mobil i vanligt dagsljus. Jag har inte fixat till dem på något vis i bildprogram (mer än att förminska dem och lägga till en flådig skugga 🙂 ) så det ni ser är vad jag såg i spegeln. Jag ler ganska kraftigt på bägge bilderna för att verkligen framhäva mina rynkor runt ögonen. Handen på hjärtat så kan jag säga att 10 år försvann från mitt ansikte efter ett par minuter. Visst är det häftigt?

Hur i hela friden går det här till då?

Tänk äggvita. Om du någon gång lagt en mask med äggvita i ansiktet så förstår du. Den stramar åt huden när den stelnar och det är samma sak som händer när man använder Athena 7 minute facelift, huden stramas upp.

Hur använder man produkten?

Produkten ska inte används i hela ansiktet utan som punktbehandling direkt på rynkorna runt ögonen, mellan ögonbrynen, halsen osv. På bilden nedan kan du se hur den ser ut direkt i förpackningen. Den är väldigt fast och måste därför fuktas med vatten.

Rynkfri på 7 minuter – Athena 7 minute lift – recension

Penseln som följer med i förpackningen fuktas med lite vatten och sedan mjukar man upp produkten med den. Sedan är det bara dags att med penseln börja; sudda sudda sudda sudda bort din sura min (jag kacklar fram visan med min falska sångröst)
Athena har lagt upp en video där du får fullständiga instruktioner hur du skall göra.

Käpparna i hjulet

  • Det här är inget du gör lite snabbt på morgonen. Efter du penslat på produkten måste du under tiden den torkar hålla ansiktet helt uttryckslöst, inte prata, undvika att titta ner eller röra ögonen för mycket i 7 minuter.
  • Det är väldigt lätt att man lägger på för mycket av produkten. Detta resulterar i en vit beläggning på huden. Har man fått det kan man fukta en bomullstuss och dutta på huden.
  • Det är dyra grejer det här. I skrivandes stund kostar den 849 kr på eleven.

Kommer jag att köpa Athena 7 minute lift igen: Nej

Betyg av 5 möjliga:  Om man struntar i hur dyr och besvärlig den är att använda

Betyg av 5 möjliga:  För att den är dyr och väldigt besvärlig att använda

Pris runt 800 riksdaler

Inköpsställen: eleven, nelly mm

hjarta

Kram från Tess

3 reaktioner på ”Rynkfri på 7 minuter – Athena 7 minute lift – recension

  1. Alltså ursäkta men OMFG! Aldrig hört talas om den men nu måste jag ju blogga om den, den ser helt fantastisk ut även om det endast är en kosmetisk effekt, speciellt i och med att du ler på bilderna!!

    Gilla

Kommentera

