Boots No7 Lift and Luminate Day and Night Serum – Recension

Ett dag och ett natt serum anpassat till en 45+ hy.

Vi kan börja med att titta på vad Boots lovar för resultat:

  • Ljusa upp åldersfläckar (pigmentfläckar)
  • Jämnare hudton
  • Minska uppkomsten av djupare linjer och rynkor
  • Fastare hud

Boots No7 Lift and Luminate Day and Night Serum – Recension

Så har vi mina upplevelser av dag och nattserumet.
Jag skulle nog klassa de här produkterna lämpliga för ganska känslig hy då det är inte mycket drag i dem. När det gäller att ljusa upp pigmentfläckar och jämna ut hudtonen ger dem helt klart resultat men jag föredrar snabbare och mer synliga resultat som jag får av ex Optilight från Exuviance men Boots serum är 300 kronor billigare och kan därför ses som ett budgetalternativ.

Minska linjer och rynkor är det många som lovar men sanningen är ju den att det är enbart Botox och fillers som verkligen kan hjälpa med dem.

 

Kommer jag att köpa ”Boots No 7 Lift & Luminate Day & Night Serum” i framtiden? Nej

Betyg av 5 möjliga  Ett skapligt budgetalternativ

Inköpsställen: eleven.seApotek Hjärtat, Bangerhead mm

Pris: ca 299kr

Kram från Tess

En reaktion på ”Boots No7 Lift and Luminate Day and Night Serum – Recension

Kommentera

