Årets färg och hur du matchar den

Årets färg 2015 - Marsala

 

Årets färg är enligt Pantone den varma rödbruna färgen Marsala. En väldigt lugn och jordbunden färg som jag inte alls hade väntat mig för i år. Den kommer att vara väldigt lätt att matcha men jag känner mig lite besviken efter förra årets härliga vågade färg Radiant Orchid.

Jag har gjort i ordning några färgkartor som man kan skriva ut, klippa till och lägga i plånboken. Ett bra sätt att förenkla både smink, kläd och inrednings shopping.

Högst upp på varje karta har du färgen Marsala, sedan är det bara att matcha på. 🙂

Årets färg 2015 - Marsala - Färgkartor

Årets färg 2015 - Marsala - Färgkartor

hjarta

Kram från Tess

 

Kommentera

