Ögonlyft utan kirurgi

Jag opererade mina ögonlock för några år sedan men de har ju en förmåga att med åren töjas ut och hänga igen. Istället för att springa och karva loss överskottet hela tiden lyfter jag ögonen med makeup. Smink kan verkligen pigga upp trötta och hängiga ögon.

Ögonlyft utan kirurgi - En sminktutorial för piggare ögon

Ser du vilken skillnad ögonbrynen gör för hela ögat. Genom att borsta upp dem och fylla i öppnas hela ögat upp. Man kan knappt tro det är samma bryn.

Ögonlyft utan kirurgi - Tutorial

  1. Concealer – Om du är mörk under ögonen och i ögonvrån lägg en concealer. De har en förmåga att förstärka rynkor så kan du vara utan skippa den helt. En flytande concealer som du duttar på med en fuktad svamp är det bästa sättet för att inte förstärka rynkorna. Jag använder Apolosophy CC-Cream istället för concealer runt ögonen. Jag tycker inte att den förstärker mina rynkor och inte flyter den omkring under dagen.
  2. Kolpenna, kajal – Om du tittar på mitt öga här uppe så ser du att från mitten och utåt börjar det slutta nedåt. Vi vill ju lyfta ögat så istället för att följa hela fransraden hela vägen ner sluta några mm innan ögats slut. På så sett lyfts genast öga. Med fingret kan du också mycket lätt sudda kajalen snett uppåt i riktning mot ögonbrynets slut.
  3.  Globlinjen – Med en matt brun skugga markerar du globlinjen från mitten av ögat och utåt. Stanna ovanför där du avslutade pennan. Sudda med finger eller en fluffig borste fram och tillbaka.  Igen, stanna vid  mitten av ögat och ovanför pennan. I slutet suddar du snett uppåt mot ögonbrynets slut.
  4.  Highlight – En ljus lätt skimrande skugga i ögonvrån ger ett vaket och piggt öga. Mitt på ögat under globlinjen lyfter och öppnar en ljus skugga ögat. Under ögonbrynets högsta punkt gör en väldigt stor skillnad för brynets form och öppnar även upp ögat.

 

hjarta

Kram från Tess

Kommentera

