Se yngre ut med en fräschare och jämnare hy

Om man tar sig ett titt på huden i ansiktet (utan smink) så har vi 40 plussare ofta en ganska ojämn nyans. Vissa områden är mörkare än andra och ofta med pigmentfläckar, vilket utan tvekan gör att man ser några år äldre ut. Att spackla över allt med smink går ju bra men är kanske inte idealet när man vill se fräsch och naturlig ut.

Det finns en uppsjö av produkter som jämnar ut tonen och minskar pigmentfläckar. Jag har redan skrivit om några här i bloggen men prislappen kan vara lite väl häftig för många av oss. Mitt budgetalternativ är L300 Bright & Firm som jag testade genom ”Smartson”, i vintras tror jag det var.

Redan efter runt 3 veckor var själva nyansen på huden jämnare, klarare och betydligt fräschare.
Om du bara vill köpa 1 produkt så rekommenderar jag nattkrämen som har en högre koncentration av ”tetrapeptiderna” som jämnar ut hudtonen. minskar pigmentfläckar och förebygger hyperpigmentering.

L300 Bright & Firm hudvårdsserie mot pigmentfläckar

För bästa resultat undvik solen när du använder den här typen av produkter.

L300 Bright & Firm Night Cream  ca 179kr

L300 Bright & Firm Day Cream  ca 179kr

L300 Bright & Firm Eye Cream  ca 159kr

L300 finns att köpa på olika apotek

hjarta

Kram från Tess

En reaktion till “Se yngre ut med en fräschare och jämnare hy

Lämna en kommentar