Lär dig grunderna i sminkteknik

Jag vet att det är många av er som inte har hängt med på hela youtube tåget och tycker att det är något som bättre passar de yngre.
Själv så älskar jag youtube, har lärt mig så mycket inom makeup av många otroligt talangfulla ”youtubare”.

Jag kommer att tipsa om några videos som lär ut sminktekniker på ett bra och riktigt pedagogiskt vis.

Vi tar och börjar med en svensk tjej som heter Helen Torsgården. Helen pratar på svenska och är riktigt duktig på att lära ut både grunderna och mer avancerade makeup tekniker.

Lär dig hur du bäst använder rouge, solpuder och highlight:

Ögonmakeup för nybörjare:

Trolla bort hängande ögonlock:

hjarta

Kram från Tess

ps. Om du inte förstår dig på hur youtube fungerar så är det bara att maila mig så hjälper jag till.
ungstark40pluss@wordpress.com

Kommentera

