Gilda Cosmetics – förhandstitt

Halloj i vinterkylan!

Nu har verkligen den mörka och lite trista årstiden dragit igång. Lätt att känna sig lite deppig och glåmig men varför inte passa på att utnyttja de här solfattiga månaderna till en riktig storstädning av din hy.

Många av de produkterna som jag vurmar för inom ”aktiv hudvård” kan göra huden solkänslig, så det här är en utmärkt årstid att ta i med lite mer potenta krämer och serum. Här kommer en liten förhandstitt från ett märke jag hört mycket gott om men aldrig provat tidigare.

Gilda Cosmetics

Gilda Cosmetics anti ageing hudvård

De kommande veckorna ska vi kika lite närmare på

  • Cleansing Water – ca 225kr
    Rengöringsvatten som tar bort makeup och orenheter
  • Vitamin C Super Serum – ca 695kr
    Ett serum packat med antioxidanter
  • AHA Mask – ca 415kr
    Ekologiska AHA-syror för en ungdomligare, spänstigare hud
  • Nourishing Cream – ca 495kr
    En fuktighetskräm fylld med näring och antioxidanter
  • AHA Gel – ca 755kr
    Fuktighetsbevarande och muskelavslappnande gel som skyddar och föryngrar

Jag håller just nu på att prova alla dessa produkter enligt följande rutin:

Morgon

  1. Rengöring: Cleansing Water
  2. Serum: Vitamin C Super Serum
  3. Dagkräm: Nourishing Cream

Kväll

  1. Rengöring: Cleansing Water
  2. Serum: AHA Gel
  3. Nattkräm: Nourishing Cream

Veckovis (söndagar)

  1. AHA Mask

Mitt första intryck?
Jag hade väldigt höga förväntningar på detta märke och så här långt kan jag säga att jag inte blivit besviken. Redan nu kan jag nog säga att AHA Gel kommer att bli en stapelvara här hemma.

 

Så till något helt annat.
Jag tog ett kort på mig själv i morse och såg hur sned och vind jag är. Ögonbrynen verkar leva helt skilda liv och även munnen verkar lida av personlighetsklyvning på höger och vänster sida. 😀

Tess

För några år sedan råkade jag ut för ansiktsförlamning i ena ansiktshalvan. Det var jätteläskigt och satt i flera dagar. De röntgade hjärnan och hade sig men till slut visade det sig att det var fläkten bredvid sängen som var boven i dramat. Det verkar som att jag blev sned och vind efter förlamningen.

 

hjarta

Kram från Tess

ps. Jag upptäckte nyss att jag stavat ”anti ageing” fel över hela bloggen. Jag har skrivit ”anti aging”, ja ja, skit samma. Det får vara så. 😀

 

6 reaktioner på ”Gilda Cosmetics – förhandstitt

  1. Tack för ditt svar. Jag är 42 år och har ganska blandad ansiktshud med lite rynkor i pannan, runt ögonen och lite över överläppen. Ett annat problem är att jag också har sådana pigmentfläckar som du skrev om i dagens inlägg. Om jag ska börja med bara en kräm, vilken tycker du? Hälsn Fia

    1. Hej igen Fia!

      Rynkor:
      Utan att tveka säger jag ”AHA Gel”.
      Jag har använt den i över 10 dagar nu och älskar den redan. Serumet innehåller b.l.a en muskelavslappnande peptid vilket gjorde att jag såg resultat i pannan och kråksparkarna direkt. De stramades upp lätt vilket gav ett piggare utseende.
      På sikt arbetar den med att släta ut rynkor , föryngra huden och ta fram dess lyster.

      Börja med att använda den före din nattkräm i 1 vecka. När din hud har vant sig kan du använda den 2 ggr om dagen, på morgonen före din dagkräm och till natten före din nattkräm.
      För att effektivt bekämpa pigmentfläckar kan du ersätta AHA Gel på morgonen med ett annat serum.

      Pigmentfläckar:
      ”Vitamin C Super Serum” kan du använda före din dagkräm.
      Vitamin C Serum kommer att ge dig en jämnare hudton genom att ljusa upp den och minimera pigmentfläckar.

      Kram från Tess

  2. Jag har sett de här krämerna på den salong jag går på. Tjejen där har flera gånger rekommenderat mig att börja använda dom men jag vågar inte.
    Jag lånade en ackne kräm av min väninna en gång och pannan blev liksom hård. Väldigt obehagligt var det. Blir det likadant med de här krämerna eller gjorde jag något fel? Hälsn Fia

    1. Hejsan Fia!
      Krämen du lånade av din kompis kan mycket väl ha varit en receptbelagd sådan och är då mycket starkare än produkter du kan köpa ”över disk”.

      Felet många gör när de ska gå över till aktiv hudvård är att de startar med för starka produkter istället för att sakta vänja huden och arbeta sig uppåt på skalan.

      Att köpa den här typen av produkter på en salong tycker jag låter väldigt bra. Då får du rekomenderat vad som passar just din hud bäst och hur du ska använda dem.

      Det gör inte ont av de här krämerna/serum men man kan känna en stickande, värmande och/eller stramande känsla. Är man van vid vanliga ”konsum-krämer” så kan det såklart kännas lite konstigt men man vänjer sig väldigt fort och resultaten kan vara fantastiska.

      Jag tycker du ska prata med din hudterapeut och säga att du vill börja lite försiktigt. Starta med 1 produkt och lägg till fler vart efter du vänjer dig.
      Lycka till.
      Kram från Tess

Kommentera

