Gilda Cosmetics Nourishing Cream – recension

Nu är jag snart inne på vecka 7 då jag använt enbart Gilda produkter i min hudvårdsrutin. Jag kan utan överdrift säga att jag älskar dem alla (jag borde bli Gilda ambassadör med tanke på hur mycket jag pratat om de här produkterna till mina vänner smiley_happy22) och jag har fått väldigt fina resultat i ansiktet. Hudtonen har blivit nästan helt jämn, torrhets rynkorna på pannans sidor är borta, mitt eksem runt näsan har försvunnit helt. Det är mycket lättare nu att lägga en jämn foundation eftersom huden är så slät och mjuk utan en massa torra ”uppruggade” partier som jag hade innan.

Produkt
Gilda Cosmetic Nourishing Cream – anti ageing and repairing, 40ml
ca 495kr på salonger samt i  Gildas webbshop.Gilda Cosmetics Nourishing Cream – recension

Min Rutin
Morgon:

  • Snabb uppfräschning med Gilda Cleansing Water
  • Därefter Vitamin C Serum
  • Avslutar med att värma upp en liten mängd Nourishing Cream i händerna och ”klappar” sedan in den i hela ansiktet

Kväll:

  • Rengöring med en löddrande rengörings produkt och Gilda Cleansing Water
  • AHA Gel
  • Avslutar med att värma upp en liten mängd Nourishing Cream i händerna och ”klappar” sedan in den i hela ansiktet

Som du ser så kan man använda Nourishing Cream som både dag och nattkräm.
Det är en lätt kräm som återfuktar mycket bra utan att vara tung.  Så pass lätt att den även är skön under ögonen.  Efter kraftfullare serum känns Nourishing Cream skönt svalkande på huden.

Den tas snabbt upp av huden, täpper inte till porer och har fungerat utmärkt under flytande foundation utan att ”korva upp sig” som vissa produkter kan göra.

Jag rekommenderar Gilda Nourishing Cream till dig med normal, torr, yttorr och även för mycket känslig hud. Åldrande hud som törstar efter näring kommer att slurpa upp varenda droppe av den här krämen.

För att uppnå en riktigt bra anti ageing effekt rekommenderar jag att du kombinerar Nourishing Cream med ett serum, t.ex Retinol, Vitamin C, AHA Gel mm.

En Rik fuktighetskräm som skyddar huden, ger näring och har anti-age effekter. Formulerad med kallpressad, mikroinkapslad olja från Havtorn som är rik på Omega 3, 6 och 7. Innehåller även Antioxidanter, Karotener och Vitaminer som skyddar kollagenet, reparerar huden och motverkar hudens åldrande. Sheasmör och Squalane från Olivfrukten ökar hudens elasticitet och mjukgör huden.

Kommer jag att köpa Gilda Cosmetic Nourishing Cream i framtiden? Ja

Betyg av 5 möjliga  
En återfuktande och näringsgivande kräm som snabbt tas upp av huden.
Fungerar både som dag och nattkräm vilket underlättar på morgonen då jag nästan är medvetslös och lätt kan blanda ihop tuber och burkar.
En liten, liten klick räcker till hela ansiktet om du använder ”klapp tekniken” vilket gör att produkten räcker längre.

Inköpsställen: salonger, Gildas webbshop

Pris: ca 495kr

hjarta

Kram från Tess

3 reaktioner på ”Gilda Cosmetics Nourishing Cream – recension

Kommentera

