Gilda Cosmetic Vitamin C Super Serum – recension

Här kommer ”hemligheten” till att min hy har blivit så jämn och fin i tonen.
Vitamin C Super Serum är ett serum med antioxidanter som ljusar upp och jämnar ut hudtonen. Den reducerar pigmentfläckar och skyddar hudens kollagen.

Produkt
Gilda Cosmetic Vitamin C Super Serum, 30ml
ca 695kr på salonger samt i  Gildas webbshopGilda Cosmetic Vitamin C Super Serum - recensionKatten på ringfingernageln är ett så kallat water transfer nail sticker

Min Rutin
Morgon:

Jag använder bara Vitamin C Serum på morgonen, till natten har jag ett annat serum.
De första gångerna man använder Vitamin C kan man känna en värmande känsla i ansiktet vilket är helt normalt och försvinner helt efter några dagars användning.

Konsistensen är lätt och flytande geléaktig. Den är lätt att fördela jämt över huden och går relativt snabbt in. En ”viss yta” lämnas kvar på huden men jag har inte haft några problem med att lägga foundation över. Även utan smink känns ansiktet mjukt och fräscht efter Vitamin C Serum.

Jag har bekämpat mina pigmentfläckar och flammiga hud länge och med många olika produkter men det är inte fören nu som jag upplever en stor förändring. Färgen i mitt ansikte har blivit mer uniform och de flesta fläckarna har försvunnit. Jag är i skrivandes stund 44 år och har aldrig förr varit så nöjd med min hud som jag är idag, bortsett från rynkorna runt ögonen smiley_happy22 men det ska jag åtgärda nu den 27:e och jag kommer visa dig precis hur det går till.

Den här bilden tog jag idag på förmiddagen, inget smink.Pigmentfläckar efter 7 veckors behandling med Gilda Cosmetiv Vitamin C Super SerunInte mycket kvar nu av fläckarna som fanns runt pannans kanter.

Vitamin C Super Serum är ett vatten och oljefritt antioxidantserum som levererar ett avancerat skydd för din hud och ljusar upp hudtonen. Reducerar pigmentfläckar. Formulerad med ren stabiliserad L-askorbinsyra som är den formen av C-vitamin som tas upp bäst av huden samt Ferulic syra i en ekologisk fuktbindare.

Den här produkten jobbar i synergi för att ljusa upp, strama upp och ge lyster till din hud medan den neutraliserar fria radikaler, skyddar kollagen och reducerar de negativa effekterna av UVA och UVB samt infrarött ljus. parfymfri och parabenfri.

Kommer jag att köpa Gilda Cosmetic Vitamin C Super Serum? Ja

Betyg av 5 möjliga  pluss_halvJag drar av ett halvt plus för att jag skulle velat ha konsistensen lite lite mindre rinnig. En mycket bra produkt som håller vad den lovar nämligen att reducera pigmentfläckar och ljusa upp hudtonen.

Inköpsställen: salonger, Gildas webbshop

Pris: ca 695kr

Lär dig mer
I mitt Skönhets Lexikon kan du läsa mer om Vitamin C, pigmentfläckar, antioxidanter och kollagen.

hjarta

Kram från Tess

 

 

3 reaktioner på ”Gilda Cosmetic Vitamin C Super Serum – recension

Kommentera

