Flytande foundation Norrsken – IDUN minerals – recension

Jag har beslutat att inte sätta några betyg vid foundation recensioner. Vad jag anser om en foundation har ju egentligen ingen betydelse om din hud inte är väldigt likt min.
Det jag kan göra är att beskriva hur en foundation fungerar på just min hud, vad den har för konsistens, hur den luktar osv.

Produkt
NORRSKEN illuminating foundation från IDUN Minerals, 30ml
ca 299kr hos eleven, lyko, apotek m.mFlytande foundation Norrsken - IDUN minerals - recension

IDUN NORRSKEN kommer i 9 nyanser från Jorunn som är extra ljus, neutral upp till Ylva som är medium mörk, neutral.

Beskrivning
Konsistensen är väldigt tunn och flytande, nästan lite vattnig.
Täckningsgraden går att bygga upp med fler lager utan att det blir alltför spackligt.
Lukten är konstig, kan inte beskriva den. Bara konstig och jag tycker inte om den alls, får associationer till sjukrum av någon anledning.

Recension
För mig som är 44 år med en lite grövre hud, framträdande porer på kinderna och lite rynkor runt ögonen är den tunna, vattniga konsistensen ett problem. Den är så tunn att den sjunker in i alla rynkor och porer istället för att lägga sig över dem.
Med en väldigt bra primer under kan det nog fungera men det känns lite onödigt för en vardags make. Till vardags vill jag ha en foundation som klarar sig på egen hand med endast lite puder över.

Summa kardemumma
IDUN NORRSKEN fungerar inte på min hud. Den framhäver mina skavanker (rynkor, porer etc) i stället för att dölja. Jag rekommenderar därför inte den här foundation till en hud med rynkor och/eller porer då den är för vattnig.

Lär dig mer
Lär dig hur du hittar rätt foundation för mogen hy i mitt inlägg:
Foundation för mogen hy

hjarta

Kram från Tess

Kommentera

