Gilda Cosmetic AHA-gel – recension

Har du någon gång känt hur det verkligen klickar?
Att ni tänker samma sak, vill samma sak, ni är helt enkelt själsfränder?
Så känner jag för Gilda Cosmetic AHA-gel. Det är en juvel, en diamant som jag aldrig vill vara utan.

Produkt
Gilda Cosmetic AHA-gel regenerating and relaxing, 40ml
ca 755kr på salonger samt i  Gilda’s webbshop
Gilda Cosmetic AHA-gel recension

Beskrivning
Gilda’s AHA-gel har en muskelavslappnande effekt som gör att rynkor och linjer blir mindre framträdande. Den föryngrar även huden med ekologiska fruktsyror som verkar genom att ta bort ytliga döda hudceller vilket leder till en hud med förnyad lyster. Hudens fukt skyddas och låses in med hjälp av algextrakt.
Används
2 gånger dagligen på rent ansikte och event. hals innan din dag och/eller nattkräm. Är din hud lite känsligare kan du använda den enbart till natten före din nattkräm.
Konsistensen är en tunn gelé
Lukten är obefintlig för min näsa

Min Rutin
Morgon:

Kväll:

Recension
På min 44-åriga hud har AHA-gel gett fantastiska resultat. Direkt efter första appliceringen kunde jag känna och se hur huden bredvid ögonen och i pannan blev lite slätare. Efter ett par veckor upplevde jag att hela ansiktet strålade av en lyster som utan tvekan gav ett föryngrande intryck. Jag älskar verkligen den här produkten och har svårt att se en effektiv anti-ageing hudvårdsrutin utan den. Förut har vissa AHA produkter torkat ut min hud lite men det gör inte den här tvärtom, den är fuktighetsbevarande och det känner jag verkligen. Ingen stram, torr och obehaglig känsla innan jag hunnit lägga på min nattkräm.

Gilda Cosmetic rekommenderar sin AHA-gel för alla hudtyper och det gör även jag. Fruktsyrorna som är skonsamma och den fuktbevarande effekten gör att även en känslig hy kan klara den här produkten. Börja med att använda den 1 gång om dagen i din kvällsrutin. Efter att huden vant sig kan du utöka till morgonrutinen.

Lätt fuktbevarande gel som har en avslappnande anti-age verkan på huden, samt ger ett slätare utseende av fina linjer och rynkor. Formulerad med Argireline, en kraftfull peptid som har en muskelavslappnande effekt på ansiktet, vilket leder till en reducering av fina linjer och rynkor. Ekologiska fruktsyror ger en skonsam föryngring och lyfter fram lystern i huden. Marint algextrakt som är rikt på mineraler och aminosyror skyddar huden och låser in fukt. Parfymfri.

Kommer jag att köpa Gilda Cosmetic AHA-gel i framtiden? Ja absolut.
Testamenterar även 1 tub att ligga i min kista, för säkerhets skull.

Betyg av 5 möjliga  
En suverän anti-ageing produkt som ger synliga resultat utan att vara hård mot huden.

Inköpsställen: salonger samt i  Gilda’s webbshop

Pris: ca 755kr

Lär dig mer
I mitt Skönhets Lexikon kan du läsa mer om AHA-syror.

hjarta

Kram från Tess

3 reaktioner på ”Gilda Cosmetic AHA-gel – recension

Kommentera

