Bioline Lifting Code eye/lip cream – Recension

Idag tänkte jag tipsa om en ögonkräm som jag blivit väldigt förtjust i, speciellt de dagar då jag känner mig trött och svullen runt ögonen. Den lätta, svalkande känslan som krämen ger är underbart skön.

Produkt
Bioline Lifting Code eye/lip cream, 30ml
ca 745 kr på salonger, online hos Hudoteket
Bioline Lifting Code eye/lip cream

Beskrivning
Förpackningen som är en pumpflaska gör att det är lätt att hålla produkten ren. Inga fingrar i burken som jag brukar tjata om. 🙂
Konsistensen är väldigt tunn. Först när man pumpar ut en klick på fingret ser den tjock ut men så fort man börjar appliceringen blir den tunn och lätt. Den smälter bort på huden.
Lukten är mycket svag och inte störande.

Recension
Efter en dålig start då jag blev förbannad över den medföljande bipacksedeln med sin minimala text blev jag glatt överraskad över själva produkten. Den tunna svalkande konsistensen är otroligt skön på svullna morgonögon och trötta kvällsögon. Jag upplever att morgonpåsarna blir mindre av den här krämen, om det beror på själva innehållet eller att den svalkar vet jag inte men skön är den och piggare ögon får jag helt klart.

Krämen har fungerat utmärkt under både primer och foundation utan att ”korva sig”.

”Ett nytt banbrytande och exklusivt tillskott i vårt antiagekoncept med avancerade högteknologiska ingredienser som ger unika och synliga resultat, som passar alla som vill få en uppstramad ansiktskontur och en ny fasthet i huden, samtidigt som en fillingteknik minskar rynkor och linjer.

• Fri från parabener
• Effekten är klinisk tested av Farcoderm
• Hightech formula
• Superaktiva ingredienser”

Betyg av 5 möjliga  
Full pott för en utmärkt produkt i en utmärkt förpackning.

Inköpsställen: Salonger, online hos Hudoteket

Pris: ca 745kr

hjarta

Kram från Tess

2 reaktioner på ”Bioline Lifting Code eye/lip cream – Recension

Kommentera

