Elizabeth Arden PRO Skin Brightening Serum – recension

Har du problem med en ojämn hudton, fläckar i ansiktet efter solning, pigmentfläckar eller bara en hy som förlorat sin lyster?

RESULTAT, och då pratar vi resultat som verkligen syns med blotta ögat.

Under förra vinterns sista veckor körde jag en ”kur” med produkter som skulle jämna ut hudtonen och resultatet var amazing. Nu när solens starka strålar har försvunnit är det dags igen och jag längtar verkligen efter det där fräsha resultatet med en perfekt hudton som strålar av lyster.

Dessa produkter är så pass bra att om de passar din hudtyp kan jag garantera att de kommer att ge synliga resultat.

Jag har använt och använder nu igen Skin Brightening Serum och Brightening Peel Pads.  Det är en kombo från himlen som inte kan bli mycket bättre.
Först ut till rakning blir serumet.

Produkt
Skin Brightening Serum – Elizabeth Arden PRO, 30ml
ca 700kr hos SkinCity
Elizabeth Arden PRO Skin Brightening Serum - recension av Ungstark40Pluss

Beskrivning
Konsistensen är lagom tunn för att lätt kunna spridas ut över ansikte hals och dekolletage
Lukten är inte så trevlig men försvinner ganska fort

Effekten av serumet är en jämnare, slätare och klarare hudton med lyster
Hudtyp: Passar en hy med pigmenteringar, fläckar, ojämn hudton och/eller åldrad hud som förlorat sin lyster

Att tänka på: Sol är något du ska skydda dig mot när du använder den här typen av produkter. Bäst är att använda dom under hösten/vintern. Om du trots allt kommer att vistas i höst eller vintersol rekommenderar jag att du använder ett ordentligt solskydd med minst spf 40. Elizabeth Arden PRO har en jättebra solskyddsprodukt med spf 50 som du kan läsa om här.

Min Rutin
Morgon

  • Efter en snabb uppfräschning av hyn applicerar jag serumet över ansikte, hals och dekolletaget. Jag brukar vänta 5-10 minuter innan jag avslutar med en fuktgivande produkt.

Kväll:

  • Ordentlig rengöring av ansikte, hals och dekolletage. Brightening serumet låter jag sedan få verka ensamt hela natten utan en extra fuktgivande produkt. Jag har fått för mig att den verkar extra bra då och huden känns mjuk och behaglig fast jag hoppar över min vanliga nattfukt.

Recension
Det kommer nog inte som en överraskning att jag älskar det här serumet. Den gör ALLT den utlovar utan jobbiga biverkningar som torr och stram hud. Efter min första ”kur” måste jag säga att min hy var helt perfekt. Inga fläckar, inga utslag, inga finnar, t.om mitt eksem runt näsan försvann. Kvar var en strålande hy som jag inte haft på 20 år. Jag överdriver verkligen inte utan resultatet var just så bra.

Summa kardemumma
En dyr produkt som är värd varje krona. Att köpa en billigare produkt som kanske bara ger resultat som kan ses i ett laboratorium är bortkastade pengar. Serumet är drygt och räcker länge, resultatet du kan vänta dig är ett sådant du tidigare bara kunnat få på salong.

 Serum med innovativ formula bestående av en kombination av Metylgentisat, AHA/retinoid-konjugat och klorogensyra med unika egenskaper som gör huden klarare och normaliserar ojämnheter i hudtonen. Huden får påtagligt ökad släthet och lyster.

Kommer jag att köpa Skin Brightening Serum från Elizabeth Arden PRO i framtiden? Ja

Betyg av 5 möjliga  
8 plus av 5 möjliga för mitt betyg stavas R.E.S.U.L.T.A.T

Inköpsställen: salonger, SkinCity, Hudoteket, Bangerhead mm

Pris: ca 700-800kr

hjarta

Kram från Tess

En reaktion på ”Elizabeth Arden PRO Skin Brightening Serum – recension

Kommentera

