Badrummet är en skräckmiljö för dina smink och hudvårdsprodukter

Bakterier
Du har kanske sett sådana där tv-program när de är hemma hos folk som har extremt stökigt och skitigt hemma. När dom topsar tandborste, dricksglas och annat i badrummet visar det på bajsbakterier. Många spolar ju i toaletten med öppet lock och du kan ju tänka dig vad det flyger runt för slibbiga bakterier då. Jag vill då inte ha bajsbakterier i mina hudvårdsprodukter.

Saxat från Aftonbladet:

Läkaren doktor Mehmet Oz, som har ett populärt hälsoprogram i USA säger:
– Att spola med sitsen uppfälld kan göra att bajspartiklar slungas upp i luften, så långt som fem meter

Temperatur
Temperaturen i badrummet går ju upp och ner. Värme och fukt efter dusch och bad är ingen miljö som dina krämer och serum trivs i.

Summa kardemumma
Hitta ett bra ställe där du kan förvara dina smink och hudvårdsprodukter i en svalare miljö och skyddade från solljus. Jag har en bokhylla med glasdörrar i vardagsrummet där jag förvarar alla produkter jag använder till kropp och ansikte. Det ger en jämn och bra temperatur samtidigt som de skyddas från damm, solljus och andras smutsiga fingrar. 🙂

 

Kram från Tess

hjarta

Kommentera

