Frågor och svar om produkter från Elizabeth Arden PRO

Elizabeth Arden PRO produkter har börjat rulla ut i fler och fler webbutiker och med det kommer ju frågor. Här svarar jag på dom jag fått. Har du en egen fråga?
Kommentera här nedan eller skicka ett mail till mig; ungstark40pluss@gmail.com

Först och främst; följande produkter är de jag hittills hunnit prova från Elizabeth Arden PRO

  • Elizabeth Arden PRO Triple Action Protector SPF 50
  • Elizabeth Arden PRO Skin Brightening Serum
  • Brightening Peel Pads

Frågor och svar

  • F: Det står att man kan uppleva en stickande känsla på Peel Pads, hur pass ont gör det?
  • S: När jag använder Brightening Peel Pads så sticker det rejält i ansiktet, det är ingen smärta men lite ont gör det. Känslan sitter i runt 1 minut för att sedan försvinna helt.
  • F: Jag har använt Brightening Peel Pads i 3-4 veckor nu under hösten. I december ska jag åka på 1 veckas solsemester. Hur gör jag nu?
  • S: Jag skulle faktiskt avvakta med en solsemester, speciellt om du har planer på att ligga och steka dig på stranden. Om det inte är ett alternativ så är mitt förslag att du tar en paus nu med dina Peel Pads till efter din solsemester. Väl i solen måste du använda hög solskyddsfaktor, SPF50. En solhatt på huvudet och parasoll vid stranden eller poolen är helt klart att rekommendera.
  • F: Finns det några budgetalternativ till Skin Brightening Serum?
  • S: Budget alternativ finns men de ger väldigt lite resultat eller för det mesta inga resultat över huvud taget som man kan se själv i spegeln.
  • F: Ska man skölja av ansiktet efter Peel Pads? Hur länge ska det sitta kvar i ansiktet?
  • S: Nej du ska inte skölja av produkten. Efter du använt Peel Pads låter du huden torka under några minuter, sedan kan du använda din vanliga dag eller nattkräm. Jag föredrar att använda Peel Pads på kvällen utan någon produkt över. På morgonen sveper jag ansiktet rent med micellar water.

Uppdatering:

  • F: Jag har inte råd att köpa både Brightening peel pads och Skin brightening serum, vilken ska jag välja? Jag vill få bort mina bruna (ljusbruna) fläckar på kinderna.
  • S: Satsa på serumet då dess huvudingredienser är mjölksyra, (padsen enbart mjölksyran) AHA/retinoid-konjugat och klorogensyra som tillsammans kommer ge dig en jämnare hudton. Som bonus blir huden också klarare, slätare och full med lyster.

hjarta

Kram från Tess

Kommentera

