Weleda Wild Rose 7 Day Treatment – recension

7 dagars extra lyx med nyponfröolja och till ett riktigt skapligt pris.

Produkt
Weleda Wild Rose 7 Day Treatment, 7 ampuller á 0,8 ml
ca 199 kr hos apotea och vitamin-varuhuset
Weleda Wild Rose 7 Day Treatment - recension av UngStark40Pluss

Beskrivning
Konsistensen är en skön lätt olja som torkar fort på huden.
Lukten är ”kryddig”.

Effekten Nyponfröolja innehåller A-vitamin som skall jämna till ojämn hudton. Produkten innehåller även mandelolja, jojobaolja, nattljusolja och persikokärnolja som tillsammans med nyponfröoljan ger energi och lämnar huden mjuk och smidig.
Hudtyp: Passar alla hudtyper förutom aknehud enligt Weleda och jag håller med.

Användning: På förpackningen står det att man kan använda oljan som en 7-dagars kur för en intensivkur eller 2 dagar i veckan under 4 veckor.

Min Rutin
Jag har använt oljan i ansiktet (även läppar), hals, dekolletage samt på händerna ca 3 ggr i veckan. Det är ganska mycket i ampullerna så dagen efter jag använt en ampull finns det fortfarande kvar till att ha på händerna 2 dagar till.

Ett tips för torra vinterläppar är att smörja in läpparna med oljan och sedan använda Akademiklinikens Lip Intense över. Babyläppar dagen efter. ♥

Recension
Jag kan inte säga att jag sett något mirakel men huden känns mjuk och härlig. Oljan torkar fort på huden men jag har ändå valt att använda den till natten då jag inte vill dra över massor av smink och kanske förstöra effekten. Mitt tips här ovan om torra läppar ger oljan ett extra plus.

Summa kardemumma
En skön, lätt och snabbtorkande olja som kan multitaska som ansiktsolja, läppolja, hand-hals- och dekolletage olja

Wild Rose 7 Day Treatment är speciellt anpassad till konsumenter som använder Wild Rose Facial Care serien, men kan användas av alla som är i behov av en energigivande och utjämnande kur med mycket näring.

Weleda Wild Rose 7 Day Treatment

Betyg av 5 möjliga  pluss_halv
En bra ansiktsolja till ett skapligt pris om du ska använda den som en kur. Dyr om du ska använda den väldigt ofta.

Inköpsställen: apotea, vitamin-varuhuset mm

Pris: ca 199 kr

Lär dig mer
Läs mer om Vitamin A

hjarta

Kram från Tess

Kommentera

