Bioline Lifting Code Filler Serum – recension

Nu är det dags att recensera den tredje produkten ur Bioline´s Lifting Code serie. Tidigare har jag skrivit om Moisturizing Cream och eye/lip cream varav ögonkrämen är en stor favorit och jag är inne på andra flaskan nu.

Filler serumet ska omedelbart samt på sikt släta ut och fylla upp rynkor. Den omedelbara effekten uppstår med hjälp av hydrolyserat väteprotein som drar till sig fukt och sväller i rynkorna för att ge en slätare yta.

Hyaluronsyra förhindrar uttorkning och fuktförlust genom att binda b.la fukt vilket ger huden ett fylligare, genomfuktat och ”yngre” utseende.

Produkt
Bioline Lifting Code Filler Serum, 30ml
ca 839 kr hos SkinCity, Hudoteket mm
Bioline Lifting Code Filler Serum - recension

Beskrivning
Konsistensen är geleaktig och efterlämnar en tunn ”film” på huden
Lukten är nästintill obefintlig

Effekten är en omedelbar utfyllnad av rynkor samt en spänstigare genomfuktad hud på sikt. Bioline rekommenderar den även som makeup bas
Hudtyp:  mogen, torr, normal, slapp

Användning: dagligen morgon och/eller kväll under din vanliga hudkräm

Recension
Jag tycker det här är en helt ok produkt som faktiskt slätar ut rynkorna lite grann och efterlämnar en spänstigare känsla. Tyvärr så har jag stött på problem med att den ”bollar upp sig” (som små små kulor) under vissa primers och foundations. Det här gäller absolut inte alla märken så om du har möjlighet att prova serumet under just din foundation innan du köper den är det stor chans att den funkar för dig.

Summa kardemumma
Jag tycker att Bioline´s filler serum är en ok produkt men lite för dyr för det resultatet den ger på min hud, jag hade förväntat mig mer

Ett återuppbyggande serum som omedelbart fyller ut rynkor och har en uppstramande effekt.

Resultat:
Förbättrar ansiktsdragen, slätar ut och ger en elastisk hud. En utmärkt makeup bas. – bioline.se

Kommer jag att köpa Bioline Lifting Code Filler Serum i framtiden? Nej

Betyg av 5 möjliga  
En helt ok produkt men som tyvärr ”bollar upp sig” för mig under vissa primers och foundations

Inköpsställen: SkinCity, Hudoteket, Salonger mm

Pris: ca 839 kr

hjarta

Kram från Tess

2 reaktioner på ”Bioline Lifting Code Filler Serum – recension

Kommentera

