Finjusteringar av kropp och ansikte

Om Botox, fillers och plastikoperationer;
-Du borde försöka tycka om dig själv för den du är istället för att ändra på ditt utseende
-Det är så tragiskt att folk tror att de blir mer omtyckta bara för att de ser ”perfekta ut”
-Folk som håller på med sådant där är inte lyckliga och har dåligt självförtroende

Suck säger jag bara. Jag blir så himla trött att det finns människor som resonerar sådär fortfarande eller, nja, de får resonera hur de vill så länge de inte drar in mig i deras resonemang.

Jag har fått några mail till bloggen från tjejer i min ålder och uppåt som velat prova på Botox, fillers, bröstförstoring/lyft mm men som inte vågat just för att de är rädda för vad andra kommer att tycka. Skit i dom säger jag. Vi är vuxna kvinnor som har all rätt att själva bestämma vad vi vill.

Några kanske tycker det är kul att lägga 50000 på ett nytt kök eller en resa medan andra lägger hellre pengarna på någon finjustering av ansikte eller kropp. Inte fan är det någon som säger att Berit måste ha ett otroligt dåligt självförtroende eftersom hon la ut så mycket pengar på köket.

dina_val

Den här bloggen riktar sig till vuxna kvinnor (män är välkomna) och till er alla säger jag; gör precis det just Du känner för. Sedan är det ju faktiskt också så att man kan förändra/förbättra lite här och där långsamt och gradvis så ingen annan tänker på att något är annorlunda. Det är din kropp och du gör med den precis vad du vill.

hjarta

Kram från Tess

Kommentera

