Provade setting spray från L’Oréal Paris med katastrof resultat

Tog en sväng in på Hm igår för att köpa och prova en setting spray från något av de billigare märkena. NYX var slut som vanligt så jag provade ”L’Oréal Paris Infallible Fixing Mist Setting Spray” på handen och det kändes jättebra. När jag stod vid kassan och skulle betala tittade jag ner på min hand och möttes av den här synen:

Sådär vill jag ju inte se ut i ansiktet; som kokainsnortande yuppisarna på stureplan såg ut på 90-talet. Nää fyy. Jag antar att jag inte skakade flaskan ordentligt innan jag sprayade men jag vill inte att det ska finnas minsta risk att det blir en sådan katastrof på morgonen.

Gick självklart tillbaka och tog en annan setting spray, valde den från Isadora (Face Mist Prime Fix Moisture, 100 ml) som kostade runt 100-lappen och den känns jätteskön. Om sminket håller längre vet jag inte förrän i kväll så jag uppdaterar imorgon bitti.

Uppdatering: Jag måste säga att jag faktiskt blev jättenöjd med Isadoras Setting spray. Det var jätte varmt ute igår och jag svettades som en gris (svettas grisar?) men sminket höll bra under hela dagen.

Jag testade också att spraya på handen UTAN att skaka den först och det blev inte sådant där skräckresultat som den från L’Oréal Paris.

Kommer jag att köpa Isadora Face Mist Prime Fix Moisture igen?
Jag kommer absolut köpa den här setting sprayen igen då den funkade bra, höll sminket på plats en varm sommardag och kostade bara runt hundralappen.

Betyg av 5 möjliga  
Ett jättebra budgetalternativ som höll mitt smink på plats en varm sommardag

Inköpsställen: typ överallt 😀

Pris: runt hundralappen

Kram från Tess

Kommentera

