Naturligt fräscht ansikte med ACO Soft bronze

Efter en ganska lång tid av kraftigt (och ofta felaktigt) missbruk av bronzer och highlighter är det naturligt fräscha ansiktet på ingång igen. Personligen så bryr jag mig inte så mycket om trender när det gäller makeup utan är mer ute efter att hitta min egen utstrålning istället för att sträva efter någon annans. Nu skulle jag ju förstås inte bli alltför ledsen att vakna upp en morgon och se ut som Megan Fox. 😀

På sista tiden har jag blivit väldigt förtjust i ACO´s färgade dagkräm när jag vill ha en mer naturlig look. Framhäver inte mina stora porer (tänk Yellowstone), rynkor eller torra partier i pannan utan ger bara en piggare ansiktsfärg med precis lagom mycket lyster. Den är speciellt framtagen för oss med mogen hy och passar därför bra in i min ”anti-aging” rutin.

Naturligt resultat med ACO Soft bronze anti-aging face cream

(Naglarna är Depend nr 72 och Mavala glitterlack nr 341)

Naturligt resultat med ACO Soft bronze anti-aging face cream

Kostar runt 125kr hos Apotea, Apotek Hjärtat mm

Min supersnabba rutin för en naturlig makeup ser ungefär ut såhär:

  1. Aco Soft bronze i hela ansiktet och en liten bit ner på halsen.
  2. ”Highlight” på kindbenen med en ljus BB cream, Maybelline Dream Fresh BB Light.
  3. Mineralfoundation i puderform som jag försiktigt med hjälp av en platt kabukiborste lägger där jag behöver mattas ner och få lite mer täckning. Inget under ögonen då det framhäver rynkor.
  4. Blush för att få lite färg samt framhäva kindbenen.
  5. Fyller i ögonbrynen med Palina Brush on Brow.
  6. Highligt under ögonbrynen, ögonvrån och ibland lite mer på kindbenen. Jag använder Aussie Perk Me Up från Everyday Minerals. Tyvärr tror jag inte den finns att köpa längre.
  7. Förstärker globlinjen med en brun ögonskugga samt närmast fransarna med en mjuk fluffig borste. Jag använder ett ögonbryns-puder från Anastasia.
  8. Mascara
  9. Läppglans
  10. Klart!

 

hjarta

Kram från Tess

En reaktion till “Naturligt fräscht ansikte med ACO Soft bronze

Lämna en kommentar